Hemşirelik

10.04.2020 tarihli Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı Akademik Kurul Kararı 

 

HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ

RİSK DEĞERLENDİRME VE ALT YAPI KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

AMAÇ

Madde 1 İlgili bu formda yer alan esaslar; Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Risk Değerlendirme ve Alt Yapı Komisyonu çalışma usul ve esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.

 

KAPSAM

Madde 2 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik BölümüRisk Değerlendirme ve Alt Yapı Komisyonu’nun oluşumu, yönetim organları, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.

 

TANIMLAR

Madde 3 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Risk Değerlendirme ve Alt Yapı Komisyonu’nun çalışma esaslarında yer alan tanım ve kısaltmaları ifade eder.

Üniversite: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesini

Bölüm: Hemşirelik Bölüm Başkanlığını

Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Anabilim Dalı Başkanlığını

Risk Değerlendirme ve Alt Yapı Komisyonu: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, , Risk Değerlendirme ve Alt Yapı Komisyonu

Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Risk Değerlendirme ve Alt Yapı Komisyonu Başkanını

Eş Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Risk Değerlendirme ve Alt Yapı Komisyonu’nun Eş Başkanını

Raportör: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Risk Değerlendirme ve Alt Yapı Komisyonu Raportörünü

Üyeler: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Risk Değerlendirme ve Alt Yapı Komisyonu’nun üyelerini

İç ve Dış Paydaş: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencilerini, öğretim elemanlarını, yöneticileri, idari personeli, öğrenci işleri birimini, ulusal ve uluslararası hemşirelikle ilgili kişileri, kurum ve kuruluşları ile Sağlık Yüksekokulu Yönetimini ifade eder.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

KOMİSYONUN OLUŞUMU, YÖNETİM ORGANLARI, ÇALIŞMA İLKELERİ

VE GÖREVLERİ KOMİSYONUN OLUŞUMU

 

Madde 4 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Risk Değerlendirme ve Alt Yapı Komisyonu Anabilim Dalındaki öğretim elemanlarından oluşturulan üyeler tarafından bir başkan, bir eş başkan ve en az bir raportör olmak üzere seçilir. Komisyon başkanı olmadığı zaman eş başkan görevi devralır. Komisyon başkanın altı aydan daha fazla görevini sürdüremediği durumda görevi sona ererek yeniden başkan belirlenir. Herhangi bir üyenin görev süresi dolmadan komisyon üyeliğinden ayrılması halinde komisyon başkanı tarafından yeni üye talebinde bulunulur.

KOMİSYONUN YÖNETİM ORGANLARI

Madde 5 Komisyonun yönetim organları komisyon başkanı, eş başkan, raportör ve üyelerdir.

KOMİSYONUN ÇALIŞMA İLKELERİ

Madde 6 Aşağıda söz konusu ilkeler belirlenmiştir:

  1. Akademik yıl boyunca klinik uygulama alanı risk analizleri ile ilgili kurumların İSG ve/veya kalite birimleri koordinasyonunun sağlanması
  2. Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin ve çalışanların okul binası, çalışma ofisleri, derslikler, laboratuvarlar ve klinik uygulama alanlarında güvenliğini ve sağlığını tehdit eden tehlikelerin tanımlanması
  3. Öğrencilerin ve çalışanların eğitimin yürütüldüğü alanlarda karşılaşabilecekleri tehlikeler ile ilgili risk değerlendirmelerinin yapılması
  4. Öğrencilerin ve çalışanların derslikler, laboratuvarlar ve klinik uygulamada karşılaştıkları veya karşılaşabilecekleri riskli olayların kaydının sağlanması
  5. Yapılan risk değerlendirmesi sonucunda tespit edilen riskli olayların nedenlerinin belirlenmesi
  6. Öğrencilerin eğitimin yürütüldüğü alanlarda ve çalışanların iş ortamlarında karşılaşabilecekleri tehlikeler ile ilgili risk değerlendirme prosedürlerinin yapılması, çözümler için iş akışlarının oluşturulması.
  7. Yapılan risk değerlendirmesi sonucunda tespit edilen riskli olayların engellenmesine yönelik önleyici prosedürlerin belirlenmesi için çalışmaların yapılması.
  8. Öğrencilerin ve çalışanların karşılaştıkları riskli olayların kök nedenlerinin analiz edilmesi ve çözüm önerileri geliştirilerek Sürekli İyileştirme Komisyonuna bildirilmesi
  9. Etkin ve güvenli laboratuvar çalışmasını sağlamak için laboratuvar kullanım ve uygulama prosedürünün oluşturulması ve öğrenci ve öğretim üyelerinin prosedüre uyumunun sağlanması
  10. Gereksinim doğrultusunda Sağlık Yüksekokulu yönetimi, öğretim elemanları başta olmak üzere diğer ilgili iç ve dış paydaşların görüşlerinin ve önerilerinin alınması
  11. Toplantıya katılamayan üyelerin görüşlerine gerektiğinde başvurulması
  12. Komisyonun gündemi doğrultusunda çalışılan ve alınan kararlar Hemşirelik Bölüm Başkanlığına sunulması, öğretim elemanları ve gerektiğinde diğer ilgili iç ve dış paydaşlarla paylaşılması
  13. Komisyon gereksinim duyduğunda bünyesinde alt çalışma birimleri oluşturması ilkeleri doğrultusunda çalışır.

Birim genel olarak Eğitim-Öğretim süresince ayda iki kez toplanır. Ancak gerekli görüldüğü takdirde birim acil toplantılar yapılabilir. Toplantı sonuçları tutanak halinde saklanır.

KOMİSYONUN GÖREVLERİ

Madde 7 Komisyon görevleri aşağıda belirtildiği şekildedir:

  1. Başkan, eş başkan ve raportör komisyon üyeleri arasından belirlenir.
  2. Kurum içi ve kurum dışı ilgili komisyonlar ile iş birliği yapar.
  3. Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin ve çalışanların okul binası, derslikler, laboratuvarlar ve klinik uygulama alanlarında güvenliğini ve sağlığını tehdit eden tehlikeleri tanımlar.
  4. Öğrencilerin ve çalışanların eğitimin yürütüldüğü alanlarda karşılaşabilecekleri tehlikeler ile ilgili risk değerlendirmesini yapar.
  5. Derslik, laboratuvar ve bilişim alt yapıları ile ilgili değerlendirmeleri yapar.
  6. Yapılan risk değerlendirmesi sonucunda tespit edilen riskli olayların nedenlerini belirler.
  7. Yapılan risk değerlendirmesi sonucunda tespit edilen riskli olayların engellenmesine yönelik önleyici prosedürleri belirler.
  8. Etkin ve güvenli laboratuvar çalışmasını sağlamak için laboratuvar kullanım ve uygulama prosedürünün oluşturulması ve öğrenci ve öğretim üyelerinin prosedüre uyumunu sağlar.
  9. Öğrencilerin ve çalışanların derslikler, laboratuarlar ve klinik uygulama alanlarında karşılaşabilecekleri riskler için eğitimler düzenler.
  10. Öğrencilerin ve çalışanların derslikler, laboratuvarlar ve klinik uygulamada karşılaştıkları veya karşılaşabilecekleri riskli olayların kaydını tutar.
  11. Öğrencilerin ve çalışanların karşılaştıkları riskli olayların kök nedenlerinin analiz edilmesi ve çözüm önerileri geliştirilerek Sürekli İyileştirme Komisyonuna bildirir.

KOMİSYON ÜYELERİNİN GÖREVLERİ

BAŞKANIN VE EŞBAŞKANIN GÖREVLERİ

Madde 8

  1. Gerekli hallerde alt komisyonlar kurmak.
  2. Raportörlerin tutmuş olduğu komisyon raporlarını gözden geçirmek.
  3. Risk Değerlendirme Ekibini temsil etmek ve Risk Değerlendirme Ekibi çalışmalarını koordine etmek
  4. Risk Değerlendirme Ekibinin çalışma usul ve esaslarının belirlenmesine katkı sağlamak
  5. Risk Değerlendirme Ekibi toplantı çağrılarını yapmak, ihtiyaca göre özel gündemli veya acil toplantıya çağırmak
  6. Risk Değerlendirme Ekibi ile ilgili her türlü temsil, görevlendirme, iletişim, yazışma gibi konuları Risk Değerlendirme Ekibinin kararıyla Hemşirelik Bölüm Başkanlığı’na bildirmek.

 

RAPORTÖRÜN GÖREVLERİ

Madde 9

  1. Risk Değerlendirme Ekibinin toplantı tutanaklarını tutmak, tutanakların üyelere imzalattırılarak saklanmasını sağlamak
  2. Toplantı günlerinin, diğer kurul ve komisyonların çalışmalarını aksatmayacak şekilde tespit edilmesi ve ekip üyelerine bildirilmesi, gündem, bilgi ve belgelerin Risk Değerlendirme Ekibi üyelerine iletilmesini sağlamak
  3. Risk Değerlendirme Ekibinin önceden belirlenen tarih ve saatte toplanamaması halinde Risk Değerlendirme Ekibi başkanı ile iletişim kurularak toplantı için uygun günü belirlemek
  4.  Gerekli görülmesi halinde Risk Değerlendirme Ekibi adına yazılacak yazıları hazırlamak, konu ile ilgili bilgi ve belgeleri sağlamak.
  5. Komisyon toplantılarına katılmak.

RİSK DEĞERLENDİRME VE ALT YAPI KOMİSYON ÜYELERİNİN GÖREVLERİ

Madde 10

  1. Başkan tarafından bildirilen görevleri yerine getirmek.
  2. Gündemde yer alan konuların görüşülmesi sırasında gerekirse, diğer alanlarda bulunan öğretim elemanlarının görüş ve önerilerini almak.